آزمون آنلاین درس اول عربی دوازدهم انسانی | پادرس

آزمون آنلاین درس اول عربی دوازدهم انسانی

گزینه صحیح آزمون درس اول عربی دوازدهم انسانی را انتخاب کنید!

1 سوال 1

عیّن حرف "لا" یختلف في النوع و المعني:

1

إنّنا لا نُحبّ أن نستمع إلی کلام لیس له فائدة!

2

لا محاولة هناک دون نتیجة و سیری الإنسا نُ ثمرتها!

3

لا یبتعد العباد المؤمنون عن الصّراط المستقیم إن شاء اللّه!

4

الیوم لا تطبخ اُ مّي طعا مًا في البیت لأنّها قد طبخته من قبل!

2 سوال 2

عيّن الخطأ في الإعراب و التحليل الصرفي. ﴿إن ا للّهَ لَذو فضلٍ على النّاس و لكنّ أكثر الناس لا يَشكرون﴾:

1

اللّه: لفظ الجلالة - اسم - معرفة (علم) * اسم "إ نّ " المشبهة بالفعل، و خبره "على الناس"

2

أكثر : اسم - مفرد مذکر - اسم تفضيل (مصدر فعله: كثرة) * اسم "لكنّ " و منصوب

3

فضل: اسم - مفرد مذکر - نكرة - معرب * مضاف إليه و مجرور، و المضاف: ذو

4

يشكرون: فعل مضارع - متعدٍّ - معلوم * فعل و فاعل، و الجملة فعلية و خبر "لك نّ "

3 سوال 3

4 عیّن الخطأ:

1

إ نّ الصّبر علی ما أصابنا، یجعلنا من ال صّابرین: آن صبر که در مصائب به ما دست می دهد، ما را از صابران می گرداند!

2

إنّه الطِّفلَ الّذي یَقترب من النّار و لا یَعرف خَطَر ذلک: کودکی را که به آتش نزدیک می شود و خطر آن را نمی داند نهی کن!

3

تصعیر الخدّ عند الغضب علامة من علائم المعجَبین بأنفسهم: روی برگرداندن چهره هنگام خشم علامتی از علامت های خودپسندان است!

4

إذا نَشاء أن تَعمر الحکمةُ في قلبنا فعلینا أن نکو نَ متوا ضِعین: هرگاه بخواهیم که حکمت در قلبمان ماندگار شود، بر ما است که متواضع باشیم!

4 سوال 4

عَیِّن الکَلمَة الغَریبَة فی المَعنی:

1

اَ لْقِشر

2

اَ لْفَظّ

3

ا لْجِذْ

4

اَ لْغُصْن

5 سوال 5

2 "کثیر من اِختراعات الإنسان الحدیثة لیست في مجال الإعمار و البناء، لأنّه لم یستفد من جانبها النّافع!":

1

بسیاری از اختراعات انسان درزمینۀ آباد کردن و ساختن، جدید نیست زیرا او از جنبۀ مفید آن استفاده نمی کند!

2

تعداد زیادی از اختراعات انسان در بخش آبادسازی و ساختمان بکار نرفته است، زیرا او از جنبۀ سودمند آن بهره نمی برد!

3

بسیاری از اختراعات جدید انسان درزمینۀ آبادانی و ساختن نیست، زیرا او از قسمت مفید آن ها استفاده نکرده است!

4

تعداد زیادی از اختراعات جدید انسان در زمرۀ آبادانی و ساختمان نیست، به خاطر اینکه از بخش مفید آن بهره برداری نشده است!

6 سوال 6

3 "هو أستاذُ عالم في هذه اللّغة فجا دِ له بالّتي هي أحسن لأنّه أعلمُ مَن في هذه البلاد!":

1

او استاد دانشمندی در این زبان است، پس با او با آنچه نکوتر است بحث کن زیرا او داناترین کسانی است که در این کشور هستند

2

او استادی دانشمند در این زبان است، لذا به نیکوترین شیوه با او بحث کن زیرا او داناتر از کسانی است که در این کشور هستند!

3

او استادی فاضل در این زبان است، پس بحث با او باید به نیکوترین چیز باشد چه او داناترین کسانی است که در این کشور می باشند!

4

او استاد فاضلی است در این زبان، لذا باید با او به روشی نیکو بحث علمی کنی چه او داناتر از آن هایی است که در این کشور می باشند!

7 سوال 7

7 "لیت الطلّا ب یعرفون أنّ الطالب المجتهد یقدر أن یُعوِّض قلّة استعداده بالاجتهاد!":

1

شاید دانشجویان بدانند که دانشجوی کوشا می تواند کم بودن استعدادش را با تلاش جبران نماید!

2

ای کاش دانش آموزان بدانند که دانش آموز کوشا می تواند کمی استعدادش را با تلاش جبران کند!

3

شاید دانش آموزان بفهمند که دانش آموز تلاشگر توانایی دارد که کم بودن استعداد را با تلاش جبران نماید!

4

ای کاش دانشجویان می فهمیدند که دانشجوی تلاشگر توانمند است که کمی استعدادش را با تلاش جبران کند!

8 سوال 8

5 عیّن الصّحیح:

1

بعضُ النّاس مِن نُهاة الأعمالِ السّیّئة دائمًا، : بعضی از مردم از نهی کنندگان کارهای بدِ همیشگی هستند!

2

ولکنّ کثیرً ا من الشَّباب لایُحبّونَ أمرَهم و نَهیهم، : ولی جوانان، بسیاری از امر و نهی آنان را دوست ندارند،

3

و یریدون أن یَصلوا هُم أن فُسهم إلی نتیجة أعمالهم، : و می خواهند که آن ها خودشان به نتیجۀ کارهایشان برسند،

4

نعم، قد یَصلون إلی النّتیجة ولکن مع خسارة لا تُعوَّض!: آری، قطعاً به نتیجه می رسند امّا با خسارتی که جبران نمی شود!

9 سوال 9

11 عين الخطأ في ضبط حركات الحروف:

1

يَتبَع الحَيَوا نُ المُفتَرَسُ هذه الفَريسة و يَبتَعِدُ عن العُشِّ إبتعاداً كثيراً

2

حاوَلَ الرَّجُلُ الكَثيرُ المَعاصي أن يُصلِحَ نَفسَهُ ، فَلَم يَستَطِعٌ في البِدايةِ .

3

التِّمسا حُ عِندَما يَأ كُلُ فَريسةً أكبرَ مِن فَمِهِ ، تُفرِزُ عُيُونُهُ سائلاً كَأنّهُ دُ مو عٌ .

4

إ نّ إيرا نُ مِنَ الدُّوَلِ الجَميلةِ في العالَ مِ و المَشهورة بالكَثيرِ مِنَ المَنا طِق الخَ لّا بةِ

10 سوال 10

8 "کلُّ النّاس سوا ءٌ و ما هم سوی لحم و عظم و عصب لاُمّ و لأب، و الجهّال یفتخرون بنسبهم!":

1

همۀ مردم برابرند و جز گوشت و استخوان و پی از یک پدر و مادر نیستند، درحالی که نادانان به نسب خود افتخار می کنند!

2

همۀ مردم باهم برابرند و چیزی جز گوشت و استخوان و پی از پدر و مادرشان نیستند، حال آنکه نادان مفتخر به نژاد خود

3

مردم همگی باهم برابرند و جز گوشت و استخوان و عصبی از پدر و مادرشان نیستند، اما نادان به نسب خود فخر می فروشد!

4

مردم همگی یکی هستند از گوشت و استخوان و عصب و از یک پدر و مادر، امّا نادانان به نژاد خود افتخار می کنند!

ارزیابی آزمون